top of page

תכנון פרישה

תכנון פרישה הינו תהליך מורכב, ההמלצה להתחיל את ההליך כמה שיותר מוקדם למעשה כבר החל מאזור גיל 30. בתכנון הפרישה נתייחס לצבירה  בקופות השונות נבחן את האפשרויות הקיימות לקבלת קצבה ו/או הון, נבחן את אפשרויות המיסוי הקיימות וכמובן נתייחס לקצבה שהפורש יותיר אחריו חלילה במקרה פטירה טרם מימוש הקצבה במלואה.

ההליך מצריך המצאת מסמכי סיום העסקה מכלל המעסיקים שהפורש קיבל לידיו כולל אישור מס הכנסה.

סיומי עבודה

במציאות הנוכחית מבצעים החלפת מקום עבודה באופן שגרתי, יש לזכור כי בכל הזדמנות שכזו יש למעשה אירוע מס, המעסיק מוציא לעובד טופס 161 שם יפורטו כל כספי הפיצויים שהופקדו לעובד ו/או מענקי פרישה ששולמו במזומן.

 

למעשה​ בכל אירוע שכזה מומלץ לפנות למס הכנסה ולהמציא אישורים מתאימים בהתאם לחוקים הקיימים, משיכה של כספי הפיצויים/מענק בהתאם לתקרת הפטור הקיימת, לבצע רצף קצבה כלומר לדחות את תשלום המס לגיל פרישה ולשלם את המס בגיל זה (בהנחה שבגיל פרישה המס השולי יהיה נמוך יותר מהיותנו שכירים/עצמאים) או לבצע רצף פיצויים כלומר לדחות את התחשבונת המס למעסיק הבא בהתאם לתנאים הקיימים.

ניהול נכון של טפסי סיום עבודה וליווי מתאים יחסכו לפורש זמן רב בהשלמת מסמכים ואף יחסוך במהלך הדרך כסף רב במיסוי.

פרישה

החל מגיל 60 פורש יכול להתחיל לקבל קצבה מהקופות השונות שברשותו. הכדאיות במשיכה חייבת לקבל התייחסות בהתאם למוצר שקיים ללקוח, קרן פנסיה/ביטוח מנהלים/קופת גמל וכו'. יש לזכור שלא כל מוצר יודע לשלם קצבה ולעיתים נצטרך להעביר קופה מסויימת על מנת לקבל את הקצבה בפועל​.

בתכנון פרישה נתייחס לתזרים העתידי של הכספים בהתאם להוצאות/הכנסות הצפויות, למעשה נבצע אופטימיזציה  שבין הסכום שנדרש לקבלו בצורה של קצבה לבין משיכה הונית תוך הסתכלות על כל מרכיבי המיסוי הקיימים.

העלות לתכנון פרישה נקבעת בשיחה מקדימה ולא מחייבת על מנת להבין את היקף העבודה שנדרש. הליווי הינו מלא החל מקיום פגישה אישית בנוגע לתיק, הגשת המסמכים לחברות הביטוח ובמידת הצורך למס הכנסה.

שירותים משלימים


INSURIX פועלת במתכונת Familly Office,  המשמעות היא שמדובר במערך שעובד בשיתוף פעולה עם מומחים מתחומים שונים, וזאת על מנת להעניק לכם מעטפת שירותים רחבה ככל הניתן, כל השירותים שמשפחה צריכה חתת קורת גג אחת.

החזרי מס לשכירים - קיימות הטבות מס רבות אשר הציבור אינו מודע אליהם, כגון הטבות לחיילים משוחררים, לאמהות טריות, לעולים חדשים, למורים,  לתושבים באזורים הזכאים להטבות מס וכד'. כמו כן, לעיתים נגבה מס גבוה מדי עקב החלפת מקומות עבודה במהלך השנה.

 

בדיקת זכאות להחזר מס מול רואה חשבון מוסמך תעזור לאתר הטבות מס שלא מומשו ב-6 השנים האחרונות.

ייעוץ משכנתא - כולנו יודעים שיועץ המשכנתא בבנק הינו עובד שכיר של הבנק, על כן הוא מייצג את הבנק וימליץ רק על המוצרים של הבנק בו הוא עובד באופן בלעדי, במקביל האדם הסביר חושב שהתפקיד של יועץ משכנתא פרטי הוא בעיקר להשיג ריבית נמוכה יותר, בפועל זוהי אחת מבין משימותיו הרבות.

 

תפקידו לוודא כי אתם לא נכנסים לעסקה שהיא מעבר ליכולת הכלכלית שלכם, גם אם הבנק מוכן להעמיד את ההלוואה ובנוסף בונה עבורכם תמהיל משכנתא אישי המותאם לצרכים שלכם, מלווה אתכם בשלב המו"מ מול הבנקים השונים וכן בתהליך נטילת המשכנתא בפועל. כמו כן, היועץ זמין עבורכם גם לאחר נטילת המשכנתא, הן לשאלות כלליות והן לטובת התייעצות עתידית לבחינת התאמת המשכנתא לצרכיכם.

ביטוחי רכב ודירה - לחברה מערך שלם שפועל בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח המובילות בארץ, דבר המאפשר לנו לסייע לכם לשפר ככל הניתן את תנאי הפוליסות של הביטוחים שברשותכם, במידה ואתם נמצאים לקראת חידוש הפוליסה, ורגע לפני שתאשרו חידוש בלי לעשות סקר שוק, מומלץ ליצור קשר.

bottom of page